من به سخت افزارم عشق می‌ورزم



اولین گوشی هوشمندی که خریدم یک سامسونگ گلکسی فیت بود. یک گوشی 3.3 اینچی که در سال 2011 به همراه اندروید 2.2 معرفی شد. دومین گوشی هوشمندی که خریدم مارشال مدل ME-365 با یک صفحه نمایش غول پیکر 5.7 اینچی بود. گوشی که اتفاقا تا همین چندماه پیش هم از آن استفاده میکردم. این گوشی با اندروید 4.2 و حافظه غیرقابل ارتقا 16 گیگابایتی و رم 1 گیگ محدودیت‌های زیادی داشت. از آن بدتر که در بازار کاور و گلس برای این گوشی پیدا نمی‌شد. اما من با همه این محدودیت‌ها نزدیک به 4 سال این گوشی را استفاده کردم.
برای آزاد کردن حافظه گوشی آن را روت کردم و خیلی از برنامه‌هایی که هیچ فایده‌ای برای من نداشت را از روی آن پاک کردم. برای اینکار از نرم‌افزار System app remover استفاده کردم. این برنامه به شما اطمینان می‌دهد به اشتباه یک نرم‌افزار مهم را که نبودش باعث اختلال در کار گوشی می‌شود پاک نخواهید کرد.
یک مشکل دیگری که با این گوشی داشتم ظاهر نه چندان زیبای اندروید 4.2 بود که در کنار ظاهر زیبای اندروید 5 و طراحی متریال چیزی برای گفتن نداشت. یکی از خوبی‌های اندروید این است که شما مجبور نیستید چیزی را که دوست ندارید تحمل کنید. لانچر مایکروسافت به نام Arrow که البته این روزها به مایکروسافت لانچر تغییر نام داده انتخاب من بود و در کنارش  Next که یک صفحه قفل زیبا از مایکروسافت است راه حل من برای تغییر شکل دادن ظاهر اندروید 4.2 بود. اما با همه این تغییرات هنوز ظاهر نازیبای پیام رسان و شماره‌گیر اذیتم میکرد. Android Massages گوگل و ZERO Dialer انتخاب‌های دیگر من برای تغییر پیام‌رسان و شماره‌گیر بودند. کیبورد پیش‌فرضی که روی گوشی نصب بود هم چنگی به دل نمیزد و بسیار ساده بود. پس آن را هم با کیبورد گوگل جایگزین کردم.
بعد از اعمال این تغییرات گوشی من یک لانچر زیبا داشت که هر روز با یک تصویر زمینه زیبا از بینگ به روز می‌شد، و قابلیت‌های منحصر به فردی داشت مثل قفل کردن گوشی با دو لمس متوالی، همچنین یک قفل زیبا که آگاه‌سازی‌ها را به بهترین شکل نمایش می‌داد. یک پیام رسان و یک شماره‌گیر چشم نواز داشتم و کیبوردی که امکان شخصی سازی داشت و لازم نبود برای تایپب یک کلمه تک تک حروف را لمس کنم، بلکه فقط دستم را روی حروف می‌کشیدم.
همانطور که گفتم من این گوشی را تا همین چند ماه پیش داشتم. بعد از اینکه یک گلکسی جی 5 پرایم خردیم آن گوشی را کنار گذشتم. البته هنوز برادر کوچکم از آن استفاده می‌کند به خوبی از پس اجرای بازی‌هایی مثل کلش رویال، کلش اف کلنز و ... برمی‌آید و اگر سخت افزار قویتری داشت با یک کاستوم رام، اندرویدش را هم ارتقاء میدادم.
من به سخت افزارم عشق می‌ورزم و تا زمانی که می‌تواند کار کند دنبال راهی میگردم که از آن کاربکشم و لذت ببرم. شما هم سعی کنید به سخت افزاری که دستتان هست عشق بورزید.

نظرات

پست‌های پرطرفدار